מועצת הביטחון התפזרה ללא גינוי; הפלסטינים איימו

שלמה ריזל No Comments on מועצת הביטחון התפזרה ללא גינוי; הפלסטינים איימו

מועצת הביטחון של האו"ם שהתכנסה אמש בעניין הר הבית לא פרסמה לבסוף גינוי לישראל. הנציג הפלסטיני איים: "אם לא תעצרו את ישראל – העם הפלסטיני יעשה זאת". השגריר ארדן: "המועצה קיבלה הדגמה של האלימות וההסתה הפלשתינית"

משרדי האו"ם צילום: בני אביצור
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מועצת הביטחון של האו"ם דנה אמש (חמישי) בעלייתו של השר בן גביר להר הבית, אך הישיבה הסתיימה ללא הודעת גינוי לישראל. טרם הישיבה פעלה ישראל מאחורי הקלעים למנוע את הגינוי.

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן נאם בדיון והבהיר כי ביקור של השר בן גביר התקיים לפי הסטטוס קוו ומי שטוען אחרת הוא זה שמסלים את המצב. "לכל יהודי מותר לבקר בהר. גם אני ביקרתי בהר הבית כשר לביטחון פנים והדיון הזה הוא עלבון לאינטליגנציה".

"כששמעתי שמועצת הביטחון מקיימת מושב בביקור שקט של שר יהודי באתר היהודי הקדוש ביותר שמחתי מאוד! אם הגוף הזה דן בעניין כל כך טריוויאלי, אז ברור שהשגנו שלום עולמי נכון?", נאם ארדן.

"יהודים המבקרים בהר הבית אינם מנסים לפגוע באל-אקצא כפי שהפלסטינים טוענים בכזב", הדגיש. "הם עולים בקנה אחד עם הסטטוס קוו ומי שטוען אחרת משקר ומסלים את המצב".

"עוד לפני שדיברתי, הפלסטינים הבטיחו אש והתקוממויות. האם זה נשמע כאילו ישראל משנה את הסטטוס קוו? הפלסטינים הם אלה שמאיימים בצעדים חד-צדדיים אלימים ופועלים לשינוי הסטטוס קוו של הר הבית לשדה קרב", הוסיף השגריר.

לאחר הנאום מסר ארדן לתקשורת: "סיפרתי למועצת הביטחון שלפי היהדות, הר הבית יהיה מקום של תפילה ודו קיום לכל הדתות. למרבה הצער, הר הבית עדיין אינו בית תפילה לכל העמים, אך זו עדיין זכותו של כל יהודי לבקר במקום הקדוש ביותר לעמנו. יהודים ימשיכו לבקר ומי שבאמת תומך בסובלנות דתית חייב לתמוך בכך".

מנגד, הנציג הפלסטיני איים כי אם מועצת הביטחון לא תעצור את ישראל, העם הפלסטיני יעשה זאת. "הר הבית שרד את בגין, שמיר ושרון וישרוד את נתניהו, בן גביר וארדן. המועצה הזאת צריכה לעצור אתכם אבל אם הם לא יעשו זאת העם הפלסטיני יעשה זאת".

ארדן הגיב: "אמרתי למועצה שהיא קיבלה הדגמה של האלימות וההסתה הפלשתינית ושאני לא ארתע ואמשיך להילחם על האמת שלנו ועל ריבונותנו".

בשיחה הבוקר עם 'כאן חדשות', אמר השגריר, כי "הרשות הפלסטינית היא האויב שלנו, שבגללם נרצחים פה אזרחים חפים מפשע. חלק מהשגרירים אמרו לי בארבע עיניים שהם הופתעו מהדברים של השגריר שאיים עליי ועל הנהגת מדינת ישראל".



0 תגובות